SDI 1.9-40
SDI 1.9-50
SDI 1.9-60
TDI 1.9-75
TDI 2.5-100
TDI 2.5-120
TDI 2.5-140
TDI 2.5-150
TDI 2.5-165
TDI 3.0-180
TDI 3.0-225
TDI 3.0-230
TDI 3.0-265
TDI 4.2-275
TDI 4.2-350
QSD2.0-115
QSD2.0-130
QSD2.0-150
QSD2.0-170
QSD2.8-220
QSD4.2-270
QSD4.2-320
QSD4.2-350
 
5.9 liter 6 cilinder
230-480 pk (168-352 kW)
6.7 liter 6 cilinder
380-480 pk (280-353 kW)
8.3 liter 6 cilinder
500-600 pk (368-442 kW)
9 liter 6 cilinder
285-405 pk (209-298 kW)
11 liter 6 cilinder
300-715 pk (220-526 kW)
 

TDI 3.0-225

Deze V6 TDI motor vindt op de markt geen directe concurrent, gezien zijn zeer compacte constructie en drooggewicht van slechts 325 kg. Vergeleken met andere marine motoren met een vergelijkbaar vermogen levert dit een zeer forse gewichts- en ruimtebesparing op, terwijl zijn eigenschappen de TDI 225-6 tot een klasse apart maken.

Met een cilinderinhoud van 3 liter is dit een van de meest geavanceerde ontwerpen in de motorenportefeuille van de Volkswagen groep. Normaal gezien treft u deze krachtbron aan in luxe auto's, zoals de Audi A8 en de immens populaire Volkswagen Touareg. Deze afstamming verklaart het extreme raffinement van deze motor bij elk vermogen binnen zijn bereik. Dit alles wordt mogelijk gemaakt door een derde generatie common rail injectiesysteem met piëzo aansturing, waarover deze motor als eerste en enige marine motor beschikt. De TDI 225-6 levert zijn maximale vermogen van 225 pk bij een toerental van 4.200 tpm en produceert een geweldige 550 Nm koppel over een ongekend breed toerengebied. Vanaf slechts 1.450 o/m tot 4.000 o/m is meer dan 85% van dit koppel beschikbaar! De acceleratiesnelheid en de reactie op het gas zijn dan ook ongeëvenaard.

Ondanks de geweldige prestaties blijft de motor onder alle omstandigheden schoon én stil. Hoe stil? Dit is de eerste scheepsmotor in deze klasse, waarbij u wel de wind en het water hoort, maar geen motorgeluid. Een bijzondere ervaring, waaraan u echter snel zult kunnen wennen.

Een extra voordeel van deze nieuwe motor zijn de compacte dimensies. In het bijzonder de lengte van slechts 812 mm onderscheidt dit type van andere scheepsmotoren, welke in deze vermogensklasse voornamelijk cilinders in lijn bezitten. Scheepsbouwers die gebruik maken van de TDI 225-6 hebben de mogelijkheid om meer ruimte te gebruiken voor accomodatie. Deze motor wordt geleverd met keerkoppelingen of in sterndrive configuratie met Mercruiser Bravo I of Bravo III aandrijvingen.

Niet alleen in snelle vaartuigen is de nieuwe V6 een openbaring. Ook voor zware waterverplaatsende schepen bestaan laagtoerige of middeltoerige versies.

>> Klik hier om projecten met dit motortype te zien

In het menu aan de rechterzijde kunt u verschillende bestanden downloaden die betrekking hebben op dit motortype. Mocht u op zoek zijn naar informatie die hier niet bij staat, stuur dan een email naar website@cmdmarine.nl

Brochure motoren voor snelle motorboten (pdf)
Datasheet TDI 3.0 serie (pdf)
Zelfstudieprogramma TDI 3.0 (pdf, Engels)
 
3D Tekening TDI 3.0 met Bravo I (iges, zip)
Tekening TDI 3.0 met Bravo I (dwg, zip)
Tekening TDI 3.0 met Bravo I (pdf)
Tekening TDI 3.0 met Bravo III (dwg, zip)
Tekening TDI 3.0 met Bravo III (pdf)
Tekening TDI 3.0 met ZF45A (dwg, zip)
Tekening TDI 3.0 met ZF45A (pdf)
Tekening TDI 3.0 met ZF63A (dwg, zip)
Tekening TDI 3.0 met ZF63A (pdf)
Tekening TDI 3.0 met ZF63IV (dwg, zip)
Tekening TDI 3.0 met ZF63IV (pdf)
 
Gebruikershandleiding MFA boordcomputer (pdf)
 
Elektrisch schema TDI 3.0 (pdf)
 
Inbouwhandleiding TDI 3.0 (pdf, Engels)
   
           
         
      © 2024 Aarts Dieseltechniek